Wraz z rosnącą liczbą pasażerów na kolei, będzie także rosło zapotrzebowanie na nowy tabor ze strony różnych przewoźników. Stadler Polska deklaruje gotowość, by odpowiedzieć na te potrzeby. – Z naszym portfelem produktowym jesteśmy w stanie sprostać większości wymagań – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Radosław Banach, prezes firmy.
– Stadler jest obecny na polskim rynku od blisko 17 lat. Dostarczamy sprawdzone rozwiązania począwszy od kontraktów dla PKP Intercity, przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną, po naszego głównego partnera, czyli Koleje Mazowieckie – wskazuje prezes Radosław Banach. – W ostatnich miesiącach podpisaliśmy bardzo duże zamówienie, na 50 pociągów, właśnie dla Kolei Mazowieckich, a kolejne 25 mamy zamiar podpisać w następnych miesiącach – informuje prezes.
Przedstawiciel Stadlera podkreśla, że spółka od dawna jest i będzie coraz bardziej obecna na polskim rynku. – Przyglądamy się jakie przetargi już się toczą i jakie będą ogłaszane. Myślę, że z naszym portfelem produktowym jesteśmy w stanie sprostać większości wymagań – stwierdza Radosław Banach.
Prezes spodziewa się, że zapotrzebowanie na tabor w związku z rosnącymi potokami pasażerskimi będzie dotyczyło przede wszystkim kolei aglomeracyjnych i regionalnych, choć nie ominie także kolei łączących największe ośrodki miejskie. – Tylko połączenie tych trzech rozwiązań spowoduje, że liczba pasażerów może urosnąć do przewidywanych 500 milionów pasażerów rocznie - mówi przedstawiciel producenta taboru. W innym przypadku, jeśli rozwiązania kolejowe będą niespójne, oczekiwane zwiększenie liczby podróżujących tym środkiem transportu do pół miliarda rocznie, nie uda się - uważa prezes firmy Stadler Polska.
Kongres Kolejowy to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne branży transportu szynowego organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z magazynem Rynek Kolejowy oraz Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Każda z edycji Kongresu gromadzi nawet 800 uczestników reprezentujących świat polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu.